Local Storage seems to be disabled in your browser.
For the best experience on our site, be sure to turn on Local Storage in your browser.
Aviso de Privacidad
RESPONSABLE
Electrónica Steren de Honduras, S.A. (en lo sucesivo: STEREN) con domicilio para efectos de este Aviso en: 16 Ave. S.O. Barrio Suyapa 5-6 Ave. Circunvalación Esquina Opuesta Banco Ficohsa San Pedro Sula Honduras, aprovecha para informarle que, de conformidad con la Ley de Transparencia y Acceso a la Información Pública (en lo sucesivo "la ley"), se entenderá que usted está de acuerdo con la recopilación, uso, transmisión y almacenamiento de los datos personales, patrimoniales y, en su caso, confidenciales que nos sean proporcionados de conformidad con los siguientes Términos y Condiciones.
Usted tendrá en todo momento el Acceso a sus Datos Personales y/o Datos confidenciales, ya sea para solicitar Acceso de conformidad con lo dispuesto en la Ley, en forma escrita o electrónica, dirigiendo su mensaje a Electrónica Steren de Honduras S.A, con domicilio en: 16 Ave. S.O. Barrio Suyapa 5-6 Ave. Circunvalación Esquina Opuesta Banco Ficohsa San Pedro Sula Honduras, teléfono (504) 9705 0385, o a la dirección electrónica [email protected] con atención a nuestra encargada del Departamento de Datos Personales Daysi Gabriela Banegas Moncada o al teléfono (504) 9705 0385, de lunes a viernes de las 9:00 a las 19:00 .
A continuación le informamos los datos personales que le serán solicitados a través de nuestro sitio web o bien, través de cualquier otro medio y las finalidades para las cuales se utilizarán los datos personales indicados en los documentos registrados por usted en virtud de las relaciones comerciales o de cualquier otro tipo que tenga con STEREN, así como si dichos datos le serán solicitados a través de nuestro sitio web o bien, a través de cualquier otro medio.
Es importante mencionar que, dentro de nuestro sitio web no le serán solicitados datos patrimoniales o sensibles, dichos datos solamente se solicitarán de manera física o vía telefónica.
A. Datos que se solicitan dentro del sitio web:
1. Si usted realiza su compra a través de nuestro servicio en línea solicitaremos: nombre, domicilio, la dirección en donde le entregaremos sus productos, correo electrónico, teléfonos y Documento Nacional de Identidad, DNI o RTN (en caso de que requiera factura con RTN), su información será compartida con las empresas que nos brindan los servicios de mensajería para poderle hacer entrega de los productos.
2. Promoción de nuestros productos a través del boletín electrónico o distribución de nuestra revista NotiSteren, por lo que necesitamos que nos proporcione: nombre y correo electrónico, su correo electrónico podrá ser compartido con Facebook para ligarlo a su cuenta de Facebook (en caso de contar con ella) y poderle brindar información de nuestros productos.
3. Si requiere contactarse con nosotros a través de nuestra página web solicitaremos: nombre, correo electrónico y teléfono.
4. Para participar en dinámicas organizadas por STEREN solicitaremos: nombre, correo electrónico y número de teléfono celular; su información podrá ser utilizada para ponernos en contacto en caso de ganar algún premio y para enviarle promociones de nuestros productos.
Para todos los casos anteriores, los usuarios que deseen dejar de recibir nuestros correos electrónicos pueden hacer clic en el enlace “Cancelar suscripción”, que está integrado en el pie de página de todos los correos electrónicos enviados por “STEREN”.
B. Datos que no se solicitan dentro del sitio web:
1. Comercializar los productos de la empresa a Clientes B2B y a Franquiciatarios en sus líneas de negocio como son: Audio, Automotriz, Cables y Accesorios, Casa y Oficina, Componentes, Computación, Energía, Herramientas, Limpiadores, Kits Proyectos, Semiconductores, Seguridad y Video, por lo cual le solicitaremos los siguientes datos personales: nombre, dirección, teléfono, correo electrónico y registro federal de contribuyentes (RFC).
2. Inscripción al programa STEREN CARD como cliente frecuente, por lo que le solicitaremos: nombre, teléfono (opcional), correo electrónico, código postal, fecha de nacimiento y que asigne un número de identificación personal (NIP); su información será utilizada para enviarle boletines, información de promociones y notificarle el vencimiento de su saldo en la tarjeta STEREN CARD. Los usuarios que deseen dejar de recibir nuestros correos electrónicos pueden hacer clic en el enlace “Cancelar suscripción”, que está integrado en el pie de página de todos los correos electrónicos enviados por “STEREN”.
3. Para mantenerlo informado sobre nuestras ofertas y promociones así como para brindarle información sobre nuestros productos y novedades, derivado de su participación en Ferias y Expos, le estaremos solicitando su nombre, teléfono, domicilio, correo electrónico y cuenta de Twitter (en caso de contar con ella). Adicional a lo mencionado, es posible que durante su visita al stand de Steren, se capten imágenes para ser utilizadas en nuestra publicidad de redes sociales. Los usuarios que deseen dejar de recibir nuestros correos electrónicos pueden hacer clic en el enlace “Cancelar suscripción”, que está integrado en el pie de página de todos los correos electrónicos enviados por “STEREN” .
4. Aplicar la garantía o solicitar la devolución de los productos que comercializa STEREN, por lo que requeriremos: Nombre, número de teléfono y correo electrónico; si el producto enviado a garantía requiere una reparación y el cliente requiere facturar se le solicitará R.F.C.
5. En caso de solicitar el control de calidad de nuestros productos necesitamos: nombre del cliente, teléfono, dirección fiscal, correo electrónico e identificación oficial.
6. En el caso de requerir transportar mercancías de otros países solicitamos el apoyo de Agentes Aduanales, por lo que solicitaremos: datos fiscales, y CURP.
7. En el caso de que usted requiera Facturar sus compras nos deberá proporcionar: Nombre, Cédula fiscal, teléfono y correo electrónico.
8. En lo que se refiere a las relaciones comerciales con nuestros proveedores nacionales o internacionales éstos nos deberán proporcionar: Nombre del Proveedor, télefono, cédula fiscal, poder legal en su caso, datos bancarios, correo electrónico, comprobante de domicilio, Identificación oficial y firma.
9. En el caso de Franquicitarios que requieran un crédito solicitaremos: nombre, datos fiscales, referencias personales y comerciales, teléfono, nombre de empleados que laboran con usted, estados de cuenta, declaraciones anuales de impuestos, identificación oficial, comprobante de domicilio, y correo electrónico.
10. Para evaluación de nuevos Franquiciatarios Internacionales requerimos: Nombre, domicilio, teléfono, correo electrónico, RFC/NIT/RNC, cédula de identidad, pasaportes actualizados, referencias comerciales y laborales y datos patrimoniales como: créditos bancarios y comerciales, cuentas bancarias, propiedades, Acta Constitutiva.
11. Para actualizar datos de Franquiciatarios Nacionales o Internacionales y enviarles información Urgente, Publicidad, Eventos Especiales, Noticias, requerimos: nombre, domicilio, teléfono de oficina, teléfono de casa, teléfono celular, correo electrónico, nombre de familiares involucrados en la Tienda, número de tiendas que opera.
12. En el caso de que usted desee formar parte del proceso de Reclutamiento y Selección de Personal solicitamos: nombre, nacionalidad, fecha de nacimiento, dirección, teléfono celular y de casa, INE, correo electrónico personal; datos académicos, datos de trabajos anteriores, referencias personales y laborales, dependientes económicos, características de la vivienda, sueldo deseado, y datos sensibles como los exámenes o estudios médicos, o cualquier información que pueda ser obtenida de sus perfiles de redes sociales, y que permita corroborar el puesto y/o empresa donde laboraba, así como, la que pueda ser obtenida de cualquier recurso público que informe si el candidato se encuentra dentro de algún procedimiento administrativo o judicial, los cuales se solicitan con el fin de conocer al candidato (a). En este caso, su información podrá ser remitida con la empresa que realiza los estudios socioeconómicos y la empresa que realiza los estudios de laboratorio.
13. Si requiere solicitar un crédito le solicitaremos: nombre, domicilio, teléfono, identificación oficial, estado civil, ocupación, correo electrónico, referencias comerciales, estados de cuenta bancarios, número de cuentas bancarias, historial crediticio, R.F.C., declaración de impuestos, en algunos casos datos de propiedades. Sus datos podrán ser transferidos a nuestra agencia calificadora, así como al Buró de Crédito.
14. En el caso de realizar pagos en ventanilla con tarjeta de débito y crédito, solicitaremos identificación oficial vigente para cerciorarnos de la identidad del titular.
15. Si requiere la instalación del producto adquirido, le solicitaremos: nombre, teléfono fijo y/o móvil, domicilio donde se llevará a cabo la instalación y correo electrónico y R.F.C. en caso de requerir factura.
16. En el caso de ingresar a nuestras instalaciones le solicitaremos: nombre, identificación oficial, en el caso de ingresar con vehículo-placas, y firma. Todas nuestras instalaciones cuentan con servicio de videovigilancia; las imágenes y sonidos captados por las cámaras de videovigilancia serán utilizados para su seguridad y de las personas que nos visitan, así como para fines de calidad en el servicio.
17. En caso de requerir hacer la compra de alguno de nuestros productos a través de nuestro Call Center le solicitaremos, con su consentimiento expreso: Nombre completo con apellidos, número de teléfono, correo electrónico, domicilio de entrega y datos financieros (Número de tarjeta de crédito, nombre del titular de la misma, fecha de vencimiento, código de seguridad) y en caso de requerir factura los datos fiscales de la persona física o moral a facturar. Los usuarios que deseen dejar de recibir nuestros correos electrónicos pueden hacer clic en el enlace “Cancelar suscripción”, que está integrado en el pie de página de todos los correos electrónicos enviados por “STEREN”. STEREN grabará sus llamadas o conversaciones a través de los medios que juzgue pertinentes con objeto de conservar evidencia del consentimiento expreso otorgado para el tratamiento de los datos personales y patrimoniales que le serán solicitados, ya que tales datos son indispensables para realizar la compra de algún producto de STEREN.
18. Para acciones y dinámicas establecidas dentro del Portal de Capacitación de Steren , las cuales involucran: videos, imágenes, fotos, voz, participación en blogs, discusiones en foros, determinar el nivel de aprovechamiento de los cursos que se imparten, reconocimientos y agradecimientos públicos, juegos y concursos, le estaremos solicitando: nombre completo, número de empleado, correo electrónico, género, fecha de contratación, fecha de nacimiento y talla de uniforme.
19. En caso de requerir asistencia a través de plataformas de mensajería instantánea, usted nos estará proporcionando su número de teléfono celular y nombre. También pedimos de qué Ciudad nos llama o el código postal para orientarlo a encontrar la tienda más cercana.
20. En caso de utilizar la aplicación Steren Home, le solicitaremos: dirección de correo electrónico o número telefónico (para activar, administrar y obtener el servicio)
Redes Sociales
Las redes sociales (tales como Facebook® y Twitter®, Instagram® y Tik Tok®, entre otras) constituyen una plataforma de comunicación y de interconexión entre plataformas digitales de los distintos usuarios, y son ajenas a STEREN y, por lo tanto, no se encuentran bajo nuestra responsabilidad.
Plataformas Steren Home
Las imágenes y videos, así como el escenario de usuario (funciones de “escenario” y “automatización”), y mediciones corporales (información de su cuerpo como altura, peso, grasa e índice de masa corporal) que se obtienen utilizando la plataforma Steren Home se resguardan en una plataforma de almacenamiento virtual que es ajena a STEREN, por lo tanto, no se encuentra bajo nuestra responsabilidad. Si el usuario decide utilizar dicha plataforma de almacenamiento virtual, deberá conocer y aceptar los términos y condiciones de la misma, los cuales puede verificar en el siguiente enlace https://auth.tuya.com/privacy?from=http%3A%2F%2Fwww.tuya.com%2F
Plataformas de mensajería instantánea
La seguridad y la confidencialidad de los datos que los usuarios proporcionen al solicitar asistencia a través de plataformas de mensajería instantánea estarán sujetas a los términos y condiciones de las plataformas que utilizamos para prestar el servicio y que son: Whatsapp (https://www.whatsapp.com/legal/?l=es) Whatsapp for Bussiness (https://www.whatsapp.com/legal/business-terms/?l=es) y Liveperson (https://policies.liveperson.com/privacy)
Venta en Línea
La seguridad y la confidencialidad de los datos que los usuarios proporcionen al registrarse o comprar un producto en línea estarán protegidos y resguardados por STEREN en nuestras bases de datos. En el caso de venta en línea, utilizamos para el pago con tarjeta de crédito y débito el servicio de Paypal en el cual STEREN no almacena ni gestiona los datos, ya que sólo tenemos integrada una API que esta conectada directamente a Paypal, dicha entidad cumple con las medidas de seguridad SSL (Secure Socket Layer) para proteger la información del usuario. Para verificar que se encuentra en un entorno protegido, asegúrese de que aparezca una "S" en la barra de navegación "httpS"://. Se debe aclarar que ninguna transmisión por Internet puede garantizar su seguridad al 100%, por lo tanto, aunque nos esforcemos en proteger su información personal, no se puede asegurar ni garantizar la seguridad de la transmisión de ninguna información.
Transferencia de Datos Personales
• Confidencialidad de la información: STEREN guardará confidencialidad respecto de sus Datos Personales recabados, mismos que subsistirán aun después de finalizar sus relaciones comerciales o de otra naturaleza con el cliente o titular de dichos Datos Personales durante los plazos establecidos en nuestras Políticas internas. STEREN no venderá, regalará, ni facilitará los Datos Personales que nos sean proporcionados a ninguna otra empresa.
• STEREN no compartirá la información confidencial con terceras partes, excepto cuando haya sido requerido por orden judicial para cumplir con las disposiciones procesales.
• Solo se podrá difundir la información en casos especiales, cuando pueda servir para identificar, localizar o realizar acciones legales contra personas que pudiesen infringir las condiciones del servicio de nuestro sitio Web o causar daños o interferencia sobre los derechos de STEREN o sus propiedades, de otros usuarios del portal o de cualquier otra persona que pudiese resultar perjudicada por dichas actividades. Administración de bases de datos. Los Datos Personales son administrados y resguardados mediante el uso de bases de datos ("Base de Datos"), las cuales son administradas únicamente por las personas designadas por STEREN para tal efecto, sin que se permita su uso, consulta, manejo o acceso a personas no autorizadas.
La información solicitada permite a STEREN contactar a los usuarios y potenciales clientes, cuando sea necesario para completar los procedimientos de compra.
Finalidades de uso de la información
Asimismo STEREN utilizará la información obtenida para:
• Procurar un servicio eficiente.
• Informar sobre nuevos productos o servicios que estén relacionados con el contratado o adquirido por el cliente.
• Dar cumplimiento a obligaciones contraídas con nuestros clientes.
• Informar sobre cambios de nuestros productos o servicios.
• Proveer una mejor atención al usuario.
Limitación del uso o divulgación de sus Datos Personales.
En el caso de programa de notificaciones de promociones, ofertas y servicios de correo electrónico, sólo STEREN tiene acceso a la información recabada. Este tipo de publicidad se realiza mediante avisos y mensajes promocionales de correo electrónico, los cuales sólo serán enviados a usted y aquellos contactos registrados para tal propósito, esta indicación usted podrá modificarla en cualquier momento enviando un correo a [email protected].
Derechos ARCO
De acuerdo a lo establecido en la Ley, usted tiene derecho al Acceso, Rectificación, Cancelación u Oposición al Tratamiento de sus Datos Personales (Derechos ARCO) y a la revocación del consentimiento otorgado para el tratamiento de sus datos personales, para lo cual, STEREN le ofrece el siguiente procedimiento y formato de solicitud, que se encuentra en la siguiente dirección electrónica: www.steren-intranet.com.mx/procedimiento/solicitud.asp
Cookies
Usted autoriza mediante el presente a STEREN, a usar Cookies u otro tipo de identificadores alfanuméricos, con el fin de desplegar y proporcionar, los elementos contenidos en el sitio. Si no desea aceptar dichos elementos, será su responsabilidad el desactivar la función que permite al sitio descargar dichos elementos en su computadora.
Los cookies son pequeñas piezas de información que son enviadas por el sitio Web a su navegador y se almacenan en el disco duro de su equipo y se utilizan para determinar sus preferencias cuando se conecta a los servicios de nuestros sitios, así como para rastrear determinados comportamientos o actividades llevadas a cabo por usted dentro de nuestros sitios.
STEREN utiliza las cookies para:
• Recordar tus preferencias (ubicación, sesión, encuestas, productos que has visitado, identificador de carrito, código postal) y así ofrecerte un servicio personalizado.
• Analizar el comportamiento de navegación (que secciones visitas, en donde haces click).
• Que compartas contenidos como productos y campañas en las redes sociales.
• Saber si nuestros compradores provienen de anuncios en internet.
• Impedir actividades fraudulentas.
• Maximizar la seguridad en nuestra web.
Algunas cookies del sitio web son fijadas por terceros, estas compañías externas procesan la información y nos facilitan datos referentes a la publicidad de nuestras promociones, visitas, datos demográficos e intereses de nuestros usuarios, en ningún momento recaban información personal con la que se pueda identificar a un usuario en específico. Ninguna cookie tiene un período de validez superior a los dos años.
Si no deseas que se guarden esas cookies, puedes cambiar la configuración de tu navegador en cualquier momento. Sin embargo, te recomendamos que no las desactives ya que puedes dejar de disfrutar de ciertos servicios de nuestra web. Si aún asi prefieres desactivar las cookies de terceros, te recomendamos hacer click en los siguientes links:
Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari, Opera
Si deseas mayor información de las cookies de terceros que utilizamos, consulta las siguientes ligas:
• Google Analytics: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=es
• Google Remarketing: https://support.google.com/adwords/answer/2549116?hl=es
• Perfect Audience: http://support.perfectaudience.com/knowledgebase/topics/35757-frequently-asked-questions
Consentimientos
Tratándose de Datos Sensibles, usted deberá proporcionar al Responsable su consentimiento expreso y por escrito para su tratamiento, a través de su firma autógrafa, firma electrónica, o cualquier mecanismo de autenticación que al efecto se establezca.
Tratándose de Datos Patrimoniales, usted deberá proporcionar al Responsable su consentimiento expreso para su tratamiento.
Cambios al Aviso
STEREN se reserva el derecho de efectuar, en cualquier momento, modificaciones o actualizaciones al presente Aviso de Privacidad, para la atención de novedades legislativas o jurisprudenciales, políticas internas, nuevos requerimientos para la prestación u ofrecimiento de sus productos y servicios, o por prácticas comerciales. Por lo anterior, en caso que STEREN llegare a modificar el contenido del presente Aviso de Privacidad, lo hará del conocimiento de sus usuarios a través de su página web http://www.steren.com.mx/aviso-privacidad
Vulneración de Seguridad
Si llegara a ocurrir una vulneración de seguridad en cualquier fase del tratamiento de datos personales, sensibles y/o patrimoniales, STEREN a través de la figura de la Encargada del Departamento de datos Personales, lo hará de su conocimiento de manera inmediata y pública mediante correo electrónico, para que tome las medidas correspondientes a fin de resguardar sus derechos.
INAI
Así también, le informamos que usted tiene derecho a iniciar un Procedimiento de Protección de Datos ante el Instituto Nacional de Transparencia, Acceso a la Información y Protección de Datos Personales (home.inai.org.mx) dentro de los 15 días siguientes a la fecha en que reciba la respuesta de Electrónica Steren, S.A. de C.V o a partir de que concluya el plazo de 20 días contados a partir de la fecha de recepción de su solicitud del ejercicio de sus derechos.
Términos y Condiciones.
Esta declaración de Privacidad de Datos está sujeta a los términos y condiciones del sitio web de Electrónica Steren S.A. de C.V. antes descrito, lo cual constituye un acuerdo legal entre el usuario y STEREN. Quedan por entendidos y acordados los términos antes expuestos.
El presente Aviso de Privacidad fue actualizado el 27 de noviembre de 2023.
English Version
RESPONSIBLE OFFICER
Electrónica Steren, S.A. de C.V. and Steren Producto Empacado, S.A. de C.V. (hereinafter, STEREN), whose domicile, for the purposes of this Notice, is located at: Biólogo Maximino Martínez No. 3408, Col. San Salvador Xochimanca, 02870, Azcapotzalco, Mexico City, hereby informs you that, in accordance with the terms of the Federal Law on the Protection of Personal Data Held by Private Parties and its Regulations (hereinafter, the “law”), it shall be understood that you agree to the collection, use, transfer and storage of the personal, proprietary and, if any, sensitive data that may be granted to us, according to the following Terms and Conditions.
You will always have access to your Personal Data and/or Sensitive Data, whether to request your Rectification, Cancellation or Opposition in accordance with the terms of the Law, in writing or through electronic means, addressing your message to Electrónica Steren, S. A. de C.V., whose domicile is located at Biólogo Maximino Martínez No. 3408 Col. San Salvador Xochimanca Del. Azcapotzalco, Mexico City, 02870, or via an e-mail ([email protected]) sent to the Personal Data Department, Mrs. Lizette Santiago, or by calling 53542200, ext. 3002 from Monday through Friday, from 8:00 am to 6:00 pm.
We hereby inform you the personal data that will be requested from you, the purposes for which the personal data specified in the documents entered by you shall be used, by virtue of the commercial or any other type of relationships you may have with STEREN, and said data will be requested from you through our website or through any other means.
It is worth mentioning that you will not be required to provide any proprietary or sensitive data in our site, and that said data shall only be requested physically or by telephone.
A. Data requested in the website:
1. If you make your purchase through our on-line service, we will require: your name, the address where your products will be delivered, e-mail address, telephone numbers and Taxpayer’s ID No. (RFC) (in case an invoice is requested); your information shall be shared with the courier companies we use for mail services to make delivery of the products.
2. Promotion of our products through the electronic bulleting or distribution of our NotiSteren magazine, for which we need you to provide: name and e-mail address (your e-mail address may be shared with Facebook to link it to your Facebook account (if any)) so that we may provide information of our products.
3. If you need to contact us through our website we will require you to provide: name, e-mail address and telephone number.
4. In order to participate in dynamics organized by STEREN, we will request: name, e-mail address and mobile number; your information may be used to contact you in case you win a certain prize and to send you information of our products.
Regarding the previous cases, the users who may wish to cease our e-mails may click on the link “Cancel subscription” integrated at the bottom of the page of all e-mails sent by STEREN.
B. Data that will not be requested in the website:
1. Market the products of the company to B2B Customer and Franchisees in their lines of business such as: Audio, Automotive, Cables and Accessories, House and Office, Components, Computing, Energy, Tools, Cleaners, Project Kits, Semi-conductors, Security and Video; for which we will require the following personal data: name, address, telephone number, e-mail address and taxpayer’s ID number (RFC). br />
2. Enrollment into the STEREN CARD program as frequent customer, for which we will require: name, telephone number (optional), e-mail address, zip code, date of birth and you will be asked to design a personal identification number (PIN); your information shall be used to send bulletins, promotional information and notify you of the expiration of your balance in the STEREN CARD. Users who may wish to cease receiving our e-mails may click on the link “Cancel subscription” integrated at the bottom of the page of all e-mails sent by STEREN.
3. In order to keep you informed regarding our offers and promotions, as well as to offer you information on our products and developments, derived from your participation in fairs and exhibitions, we will be requiring you to provide name, telephone number, address, e-mail address, Twitter account (if any). In addition to that mentioned above, we may tale some images of you during your visit to the Steren stand to be used for advertising purposes in social media. Users who may wish to cease receiving our e-mails may click on the link “Cancel subscription” integrated at the bottom of the page of all e-mails sent by STEREN.
4. Apply the warranty or request the return of the products STEREN trades, so we would require the name, telephone number and email; if the client requires invoice, we will require Tax Data.
5. If a quality control is requested regarding our products, we will need: name of customer, telephone number, tax domicile, e-mail address and official ID.
6. If merchandise is needed to be carried to other countries, we will require support from Custom Agents, so we will need: tax data and CURP.
7. If you require to Bill your purchases, you must provide: Name, Taxpayer ID Number, telephone number and e-mail address.
8. With regard to commercial relationships with our national or international suppliers, these must provide: Provider´s name, telephone number, taxpayer’s ID number, power of attorney, if any, bank data, e-mail address, proof of residency, official ID and signature.
9. In the event that any Franchisees may require a loan we will require: name, tax data, personal and commercial references, telephone number, name of employees working for you, account statements, annual tax returns, official ID, proof of residency and e-mail address.
10. IIn order to assess our International Franchisees we will request: Name, domicile, telephone numbers, e-mail, RFC/NIT/RNC, identity card, current passport, commercial and work references, property data such as: bank credits, property information, Articles of Incorporation.
11. To update the data of National or International Franchisees and send them Urgent information, Advertising, Special Events, News, we will require you to provide name, address, office telephone number, home telephone number, mobile number, e-mail address, name of family members involved in the Store and number of stores you operate.
12. If you wish to form part of the Recruitment and Personnel Selection process, we will require you to provide: name, nationality, date of birth, telephone and mobile number, official identification, personal e-mail address; academic data, data from previous job, economic dependents, home characteristics, desired salary, as well as sensitive data such as: medical examinations or studies, or any information that can be obtained from your social network profiles, and allows to confirm the previous the position / previous company where you worked, as well as the information that can be obtained from any public resource that informs if the candidate is under administrative or judicial procedure, said information will be requested in order to know the candidate. In this case, your information may be re-issued to the company that performs the socio-economic studies and the company that performs the laboratory studies.
13. If you require a loan, we will require: name, domicile, telephone number, official ID, marital status, occupation, e-mail address, commercial references, bank statements, bank account number, credit history, taxpayer’s ID number, tax returns, in some cases property data. Your information may be transferred to our rating agency, as well as to the Credit Bureau.
14. If any counter payment is made with credit ande debit cards, we will require you to show a current require official identification to verify the identity of the holder.
15. If you require a product so purchased to be installed, we will require: name, fixed telephone and/or mobile number, domicile where installation is to be performed and e-mail address, and tax data if the client requires invoice.
16. If you enter our facilities, we will require: name, official ID, in case you enter with a vehicle-plates, and signature. All our facilities have a video-surveillance system; images and sounds captured by video surveillance cameras will be used for your security and that of the people visiting us as well as for quality of services purposes.
17. In case you need to purchase any of our products through our Call Center, we will require you to provide, with your express consent: Full name, telephone number, e-mail address, domicile to make the delivery and financial data (credit card number, name of the holder thereof, date of expiration, security code) and, if you need an invoice, the tax data of the individual or legal entity to be billed. Users who may wish to cease receiving our e-mails may click on the link “Cancel subscription” integrated at the bottom of the page of all e-mails sent by STEREN. STEREN will record your calls or conversations through the means it may consider pertinent in order to keep evidence of the express consent granted for the treatment of the personal and proprietary data so requested, as such data are essential to make any purchase of STEREN products.
18. Regarding certain actions and dynamics established in the Steren Training Portal and Steren Community 21, which involve videos, images, photographs, voice, participation in blogs, forum discussion, socialization with the community, in order to determine the level of achievement of the courses provided, public recognition and acknowledgment, games and contests, we will require you to provide: name, employee number, e-mail address, gender, date of birth and uniform size.
19. If you require any assistance through instantaneous messaging platforms, you will provide your mobile number and name. We also require you to indicate the City or zip code from which you are calling us so as to guide you to find the closest store.
20. If you use the Steren Home application, we will require you to provide: e-mail address or telephone number (to activate, administer and obtain a service)
Social Media
Social media (such as Facebook® and Twitter®, Instagram® and Tik Tok®, among others) are a communication and interconnection platform between digital platforms of different users and are foreign to STEREN, therefore, they are not under our responsibility.
Steren Home Platforms
Images and videos, as well as the user scenario (functions: “scenario” and “automation) and body measurements (information of your body such as: height, weight, BMI) obtained using the Steren Home platform are only kept in a virtual storage platform that does not belong to STEREN and, thus, it is not under our responsibility. If the user decides to use said virtual storage platform, they will have to know and accept the terms and conditions of the virtual storage platform that can be found on: https://auth.tuya.com/privacy?from=http%3A%2F%2Fwww.tuya.com%2F
Instantaneous messaging platforms
Security and the confidentiality of the data provided by users upon requesting assistance through instantaneous messaging platforms, shall be subject to the terms and conditions of the platforms we use to provide the service, i.e.: Whatsapp (https://www.whatsapp.com/legal/?l=es) Whatsapp for Bussiness (https://www.whatsapp.com/legal/business-terms/?l=es) and Liveperson (https://policies.liveperson.com/privacy)
On-line Sale
The security and confidentiality of the data that users may provide upon registration or purchasing a product on-line, will be protected and safeguarded by STEREN in our databases. In the event of an on-line sale, we use for payments with credit and debit cards, i.e. Paypal, where STEREN does not store or manage the data, since we only have integrated an API that is directly connected to Paypal; this entity complies with the SSL (Secure Socket Layer) security measures needed to protect the user’s information. In order to verify that you are in a protected environment, ensure that there is an “S” in the navigation bar “httpS://”. It must be stated that no transfer through the Internet may fully guarantee your security; therefore, even though we may make any efforts to protect your personal information, no guaranty can be provided as to any transfer of information being secured.
Transfer of Personal Data
• Confidentiality of the Information: STEREN will maintain the confidentiality of your Personal Data collected, which will subsist even after your commercial or any other type of relationship with the customer or holder of said Personal Data has come to an end, during the terms established in our Internal Policies. STEREN will not sell, give away, or facilitate the Personal Data that we are provided with to any other company.
• STEREN will not share the confidential information with any third parties, except when required by a court order to meet any applicable procedural provisions.
• The information may only be disclosed in special cases, when it may be useful to identify, locate or bring any legal action against persons who may violate the service conditions of our website or cause any damage or interference over the STEREN’s rights or properties, of other portal users or any other person that may be affected by said activities. Database Administration. The Personal Data are administered and safeguarded through the use of databases (“Databases”), which are administered solely by the persons appointed by STEREN to such effect, without allowing the use, consultation, handling thereof or access thereto by non-authorized persons.
The information requested allows STEREN to contact the users and potential customers, when necessary to complete the purchase procedures.
Purposes of the use of information
Likewise, STEREN will use the information so obtained to:
• Procure an efficient service
• Provide information on any new products or services that may be related to the ones that have been contracted or acquired by the customer
• Comply with the obligations undertaken with our customers
• Inform of any changes in our products or services
• Provide a better customer service
Limitation of use or disclosure of your Personal Data.
Regarding the notification program for promotions, offers and e-mail services, only STEREN will have access to the information collected. This type of publicity is made through promotional notifications and e-mail messages, which will only be sent to you and to those contacts registered for such purposes. You may amend this indication at any time sending an e-mail to [email protected].
ARCO Rights
According to the terms of the Law, you are entitled to Access, Rectification, Cancellation or Opposition to the Treatment of your Personal Data (ARCO Rights) and to the revocation of the consent granted to the treatment of your personal data, for which STEREN offers you the following procedure and application form, which is available at the following site: www.steren-intranet.com.mx/procedimiento/solicitud.asp
Cookies
You hereby authorize STEREN to use Cookies or any other type of alphanumeric identifiers, so as to deploy and provide the elements contained in the site. If you do not wish to accept said elements, you will be responsible to deactivate the function that allows the site to unload said elements in your computer.
Cookies are small pieces of information that are sent by the website to your browser and that are stored in the hard drive of your equipment and are used to determine your preferences when you connect to the services of our sites, and to track certain behavior or activities you carry out in our sites.
STEREN uses cookies to:
• Record your preferences (location, session, surveys, products you have searched, shopping cart identifier, zip code) and offer you a personalized service.
• Analyze the surfing behavior (which sections you see, where you click).
• See that you share contents such as products and campaigns in social media.
• Know if our purchasers come from any Internet announcements.
• Prohibit any fraudulent activities.
• Maximize the security in our web.
Some cookies of the website are fixed by third parties, and this external company’s process information and facilitate us some data referred to the advertising of our promotions, visits, demographic data and interests of our users, and in no event do they collect any personal information with which a specific user may be identified. No cookie has an effective period of more than two years.
If you do not wish to save the cookies, you may change the set-up of your browser at any time. However, we recommend you not to disable them since you may cease enjoying certain services from our web. If you still prefer to disable any third-party cookies, we recommend clicking the following links:
Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari, Opera
If you wish any further information on third-party cookies that we use, please check the following links:
• Google Analytics: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=es
• Google Remarketing: https://support.google.com/adwords/answer/2549116?hl=es
• Perfect Audience: http://support.perfectaudience.com/knowledgebase/topics/35757-frequently-asked-questions
Consents
Regarding Sensitive Data, you must grant the Responsible Officer your express written consent for the processing thereof, through your autograph signature, electronic signature or any other authentication mechanism established for such purposes.
With regard to Property Data, you must grant the Responsible Officer your express consent to the treatment thereof.
Changes to the Notice
STEREN reserves the right to make, at any time, any amendments or updates to this Privacy Notice, so as to address any legislative or jurisprudential developments, internal policies, new requirements for the provision or offer of products and services, or due to any commercial practices. Due to the foregoing, if STEREN makes any amendment to the contents of this Privacy Notice, it will inform its users through its website http://www.steren.com.mx/aviso-privacidad
Breach of Security
If it occurs a breach of security in any stage of the processing of personal data, STEREN Will immediateley and publicly let you know through e-mail so you can take any correspondent measures to protect your rights.
INAI
Likewise, we inform you that you are entitled to commence a Data Protection Proceeding before the National Institute of Transparency, Access to Information and Personal Data Protection (home.inai.org.mx ), within a term of 15 days following the date on which the response from Electrónica Steren, S.A. de C.V. is received, or as from the end of a term of 20 days counted from the date on which your request for the enforcement of your rights may be received.
Terms and Conditions.
This Privacy Notice statement is subject to the terms and conditions of the website pertaining to Electrónica Steren, S.A. de C.V. described above, which is a legal agreement between the user and STEREN. The terms specified above are fully understood and agreed.
This Privacy Notice was updated on November 27th, 2023